Kunder / Case

Vi har världens bästa kunder i världens roligaste bransch. De flesta av våra kunder finns i segmenten resebransch och besöksnäring, vilket känns enormt värdefullt för oss att få förvalta. Vi har själva stark anknytning till dessa branscher, men framför allt är det näringar som har blivit särskilt hårt ansatta av coronapandemin och det känns därför extra ärofyllt att få hjälpa dem uppåt och framåt. Men för all del – vi älskar alla typer av kunder.

Turkiets Turistbyrå

Turkiets Turistbyrå vill satsa på att nå nya resenärer från Skandinavien och locka med nya året-runt upplevelser utöver den klassiska och populära solsemestern. Turkiets Turistbyrå valde Joyvoy Studio för pr- och kommunikationstjänster i Sverige, Norge och Danmark för att nå ut med budskap och inspiration om Turkiets mångfasetterade utbud och exklusiva upplevelser i form av högklassig restaurangscen, läckra boutiquehotell, golf, segling, wellness, skidåkning och genuina naturupplevelser.

Österrikes Turistbyrå

Österrikes Turistbyrå ville nå ut med längre läsning och ge fördjupad kunskap om landet, samt visa upp fler sidor av vad Österrike har att erbjuda. Tillsammans med Österrikes Turistbyrå enades vi om tre teman att gå vidare med och skapade därefter nativeartiklar och innehåll på dessa ämnen. Artiklarna exponerades brett i riksmedia för utvalda målgrupper med gott resultat, samt i sociala medier.

C/O Gerd

Kampanjens mål var att genom inspirerande redaktionellt material öka medvetenheten hos norrbottningar om C/O Gerds framgångar och lyfta “lokalpatriotismen” bland främst norrbottniska kvinnor. Kampanjen beskriver C/O Gerds resa från en liten, lokal aktör till en dynamisk, växande och numera internationellt erkänt företag som bevarat sina rötter i Norrbotten och sin kärlek till naturen, hållbarheten och kvalitetsprodukter. Trafiken till artikeln har drivits via programmatisk annonsering i svensk digital lokalmedia och svensk livsstilsmedia, samt via sociala medier.

Marholmen Hotell och Konferens

Marholmen Hotell och Konferens önskade stärka sitt PR- och kommunikationsarbete. Vi gick genom Marholmens behov och därefter genomförde vi en nulägesanalys och skapade utifrån det en kommunikationsplan med konkreta handlingsplaner för bästa resultat.

Acamp

Acamp är en ny utmanare i den expanderande campingvärlden som ger möjlighet för unika värdar att upplåta mark till camping, husbil, husvagn på platser som tidigare varit snudd på omöjliga att hitta. Tillsammans med Acamp och värden Hop Shed Brewery på Gotland lanserade vi en nativekampanj för att driva trafik, öka bokningar samt öka kunskap om såväl Acamp som Hop Shed Brewery. Kampanjen exponerades utvalda målgrupper med gott resultat, samt i sociala medier.

LIAA logotype

Investvestment and Development Agency of Latvia (LIAA)

PR-uppdrag inför statsbesök med näringslivsdelegation från Lettland. Uppdraget bestod i pressbearbetning och pressarrangemang för utvald svensk media.

Jokkmokks Marknad

På grund av coronapandemin ställdes Jokkmokks Marknad in för första gången sedan dess start för 416 år sedan. Med relativt kort varsel beslutades att marknaden skulle bli digital 2021 och vi hjälpte arrangörerna att via en nativeartikelkampanj sprida medvetenhet om den digitala marknaden samt driva besökare och trafik till den. Kampanjen exponerades i riksmedia med gott resultat, samt i sociala medier.

Eckerö Golf

Eckerö Golf på Åland ville nå ut med budskap om att de erbjuder den närmaste utländska golfbanan med flest soltimmar per år bara ett stenkast från Storstockholm. Vi skapade inspirerande innehåll och sjösatte en nativekampanj med målet att öka intresset och driva trafik till Eckerö golfs hemsida. Artiklarna exponerades brett i riksmedia med gott resultat.