Kunder / Case
Vi har världens bästa kunder i världens roligaste bransch. De flesta av våra kunder finns i segmenten resebransch och besöksnäring, vilket känns enormt värdefullt för oss att få förvalta. Vi har själva stark anknytning till dessa branscher, men framför allt är det näringar som har blivit särskilt hårt ansatta av coronapandemin och det känns därför extra ärofyllt att få hjälpa dem uppåt och framåt. Men för all del – vi älskar alla typer av kunder.

Turkiska Turistbyrån
Turkiska Turistbyrån vill satsa på att nå nya resenärer från Skandinavien och locka med nya året-runt upplevelser utöver den klassiska och populära solsemestern. Turkiets Turistbyrå valde Joyvoy Studio för pr- och kommunikationstjänster i Sverige, Norge och Danmark för att nå ut med budskap och inspiration om Turkiets mångfasetterade utbud och exklusiva upplevelser i form av högklassig restaurangscen, läckra boutiquehotell, golf, segling, wellness, skidåkning och genuina
naturupplevelser.

Tjeckiska Turistbyrån
Tjeckiska Turistbyrån, Czech Tourism Scandinavia, ville belysa att Tjeckien är ett säkert och attraktivt turistland att besöka och att sätta fokus på såväl Prag som en fantastisk matstad, men även att omgivningarna i Böhmen utanför Prag bjuder på spektakulär natur med fantastiska möjligheter till vandring och andra aktiviteter i det fria. Området är även känt som glasriket Crystal Valley fullt med glasbruk och bryggerier. Joyvoy Studio följde med på en pressresa till Tjeckien och med ett skräddarsytt program till grund togs två artiklar fram som därefter marknadsfördes med fina resultat via nativekampanjer i rikspress samt sociala medier.

Österrikes Turistbyrå
Österrikes Turistbyrå ville nå ut med längre läsning och ge fördjupad kunskap om landet, samt visa upp fler sidor av vad Österrike har att erbjuda. Tillsammans med Österrikes Turistbyrå enades vi om tre teman att gå vidare med och skapade därefter nativeartiklar och innehåll på dessa ämnen. Artiklarna exponerades brett i riksmedia för utvalda målgrupper med gott resultat, samt i sociala medier.

C/O Gerd

Marholmen Hotell och Konferens
Marholmen Hotell och Konferens önskade stärka sitt PR- och kommunikationsarbete. Vi gick genom Marholmens behov och därefter genomförde vi en nulägesanalys och skapade utifrån det en kommunikationsplan med konkreta handlingsplaner för bästa resultat.

Acamp
Acamp är en ny utmanare i den expanderande campingvärlden som ger möjlighet för unika värdar att upplåta mark till camping, husbil, husvagn på platser som tidigare varit snudd på omöjliga att hitta. Tillsammans med Acamp och värden Hop Shed Brewery på Gotland lanserade vi en nativekampanj för att driva trafik, öka bokningar samt öka kunskap om såväl Acamp som Hop Shed Brewery. Kampanjen exponerades utvalda målgrupper med gott resultat, samt i sociala medier.

Investvestment and Development Agency of Latvia (LIAA)
PR-uppdrag inför statsbesök med näringslivsdelegation från Lettland. Uppdraget bestod i pressbearbetning och pressarrangemang för utvald svensk media.

Jokkmokks Marknad
På grund av coronapandemin ställdes Jokkmokks Marknad in för första gången sedan dess start för 416 år sedan. Med relativt kort varsel beslutades att marknaden skulle bli digital 2021 och vi hjälpte arrangörerna att via en nativeartikelkampanj sprida medvetenhet om den digitala marknaden samt driva besökare och trafik till den. Kampanjen exponerades i riksmedia med gott resultat, samt i sociala medier.

Eckerö Golf
Eckerö Golf på Åland ville nå ut med budskap om att de erbjuder den närmaste utländska golfbanan med flest soltimmar per år bara ett stenkast från Storstockholm. Vi skapade inspirerande innehåll och sjösatte en nativekampanj med målet att öka intresset och driva trafik till Eckerö golfs hemsida. Artiklarna exponerades brett i riksmedia med gott resultat.